Tomas informeert

Alles wat jij moet weten over ons feestmateriaal

Materiaal gehuurd bij Eventa Rent? Tomas heeft al zijn kennis gebundeld en vertelt jullie op deze pagina waar jullie rekening mee moeten houden bij het huren van onze verhuurartikelen. 

Hier vind je al de nodige informatie voor onze verhuurartikelen, denk hierbij aan de meest gestelde vragen, handleidingen en instructiefilmpjes. 

Zoek je meer inspiratie? Bekijk dan Birgit inspireert. Zij geeft meer informatie over invulling van feesten, welke artikelen je wanneer best gebruikt,...

Wil je weten hoe onze artikelen werken? Bekijk dan onze instructiefilmpjes.

Algemene veelgestelde vragen

  1. Je vraagt offerte altijd aan via webshop (niet telefonisch of via mail) - Offerte is geheel vrijblijvend en je moet niet onmiddellijk betalen.
  2. Je ontvangt een offerte via mail ten laatste de eerstvolgende werkdag waarop je via een link de offerte kan bevestigen.
  3. Na bevestiging offerte door jou ontvang je een orderbevestiging. De bestelling is pas definitief na ontvangst van de orderbevestiging. Betaling doe je op voorhand via overschrijving of ter plaatse cash/payconic op basis van gegevens orderbevestiging. Betaling via bankkaart niet mogelijk. Betaling nadien kan enkel voor gemeenten, scholen en overheidsbedrijven.
  4. Wanneer spreken we af voor de materialen?
    1. Bij afhaling ontvang je geen mail meer van ons en bied je je gewoon aan op de uren vermeld op je orderbevestiging. Betalen doe je op basis van de orderbevestiging voor levering (overschrijving) of cash/payconic ter plaatse. We hebben geen bancontact.
    2. Bij levering bevestigen we 2 dagen voor levering wanneer we er zullen zijn. Betalen doe je op basis van de orderbevestiging voor levering (overschrijving).
    3. De planning voor ophaling maken we tevens 2 dagen voor ophaling. Die ontvang je in een andere mail.
  5. Na retour van de materialen ontvang je de eerstvolgende donderdag de factuur.
Wij streven ernaar om in de werkweek binnen de 12 uur een offerte te bezorgen. Zo heb je snel antwoord. Duurt het langer? Kijk dan zeker even in je spam, misschien is de mail daar terecht gekomen. 

Bij je vraag voor een offerte kijken wij na of de artikelen reeds verhuurd zijn. Op moment van ontvangst van de offerte zijn de artikelen nog ter beschikking (anders stellen wij een andere optie voor).
Wacht je lang tussen ontvangst van de offerte en het accepteren? Dan kan het zijn dat de artikelen reeds verhuurd zijn. Indien dit gebeurt, nemen we na het accorderen van de offerte terug contact op via mail.
DUS: Hoe sneller je accepteert, hoe meer kans je hebt op je gewenste artikelen. 

Neen, de offerte is gratis en geheel vrijblijvend
Jazeker. Wij dragen een professionele service met materialen die gepoetst zijn en zijn nagekeken hoog in het vaandel. Ook bij ons kan er steeds iets mislopen (zij het techniek van een toestel of een klein foutje). Wij vinden dat je net dan het verschil kan maken door snel op een adequate manier het mogelijke te doen om de situatie voor jou als klant snel op te lossen. Deze ingebakken cultuur bij Eventa Rent is ons inziens 1 van de belangrijkste redenen van een hoge klanttevredenheid.

Tomas heeft ervoor gezorgd dat we doorheen de jaren een breed gamma hebben aan feestmateriaal. Het gamma dat Eventa Rent beschikbaar heeft is uniek en heel uitgebreid. Zo kan je voor één feest alles huren bij één leverancier: makkelijk en efficiënt. 

Wij verhuren:

Bekijk heel ons aanbod op onze webshop
Huur je feestmateriaal en springkastelen bij Eventa Rent dan is het goedkoper om de materialen op te halen in ons magazijn te Aartselaar;
  • Je krijgt 10% korting op de huur van al onze feestmaterialen (geen korting op verkoopsartikelen). 
  • Je betaalt geen transportkosten.
  • Je kan al je materialen dag voor effectieve huur ophalen en dag na huur terugbrengen.

Je kan je gewenste materialen ophalen en terugbrengen binnen de uren die op jullie orderbevestiging staan onder aanvoer en retour. Deze uren vallen binnen onze openingsuren. Bij feestmateriaal en springkastelen die jullie zelf komen ophalen rekenen we: dag voor huur ophalen, dag na huur terugbrengen.

Bij afhaling vragen we altijd een waarborg van 100 euro, ongeacht de huurperiode en de huurprijs.
Bij levering vragen wij geen borg, wel vragen we dat alles reeds via overschrijving betaald is of meteen cash betaald wordt bij levering. Anders laten wij onze goederen niet achter.
Wij hebben geen bancontact. Je kan hier cash betalen, via payconic of via overschrijving op je gsm. Ook op voorhand betalen via overschrijving is mogelijk: vermeld dan wel je projectnummer en zorg dat betaling minstens 4 dagen voor de huurperiode is.
Je kan zeker alleen je feestmateriaal en springkastelen komen halen. Indien je veel besteld hebt, raden we je wel aan om met een extra persoon te komen.
Om verzekeringstechnische redenen mogen onze medewerkers vervoersmiddelen van onze klanten niet in- of uitladen. Als we tijd hebben, helpen we graag een handje, mits toestemming van de eigenaar van het vervoersmiddel. Wij zorgen ervoor dat alles klaarstaat en dat jullie zelf makkelijk kunnen inladen.
Bij terugbrengen tellen we indien het niet te druk is samen de materialen en bekijken we de staat van terugbrengen. Indien vuil of te weinig teruggebracht ben je reeds meteen op de hoogte. Al onze materialen worden na huur nog eens extra gecontroleerd om te kijken of alles nog werkt. 
Pas na de volledige controle storten we de waarborg terug. We streven ernaar om de waarborg binnen de 3 dagen na terugbrengen terug te storten. We laten jullie weten via mail wanneer het bedrag is teruggestort. 
Vergeet je een stoel, verlengkabel, doos,... of iets anders? Dan kan je deze materialen nog altijd binnen brengen. Waarborg storten we terug vanaf dat alles terug binnen is.
Indien je iets kwijt bent geraakt (bv. voedingskabel, spanriem,...) trekken we dit bedrag gewoon af van de waarborg. 

Transportregeling - Flexibele planning:

  • Hoe werkt het? Levering gebeurt minstens 1 dag voor huur tussen 07.00 en 22.00. Ophaling 1 of 2 dagen na huur tussen 07.00 en 22.00. 
  • Wanneer leveren wij? Wij geven minstens 2 dagen voor levering een range van 2u waarbinnen we leveren (bv tussen 09.00 en 11.00) EN bellen je bij vertrek naar jou (gemiddeld tussen 15 minuten en een uur voor levering).
  • Niemand thuis? Mits goede communicatie en betaling op voorhand kan levering ook zonder dat er iemand thuis aanwezig is. Laat weten waar het materiaal veilig kan worden geplaatst, eventueel met een foto of plannetje. Dit doen we regelmatig.
  • Hoeveel kost het? Transportkost is 85 euro voor levering binnen 15km rond Aartselaar, vanaf 15km 0.75 euro/ extra gereden km.

Transport op afspraak:

  • Hoe werkt het? Levering dag van huur binnen een tijdslot van 2 uur tussen 07.00 en 23.00u. Vroegste ophaalmoment is tussen 07.00 en 09.00, laatste ophaalmoment tussen 21.00 en 23.00.
  • Zijn wij altijd op tijd? In meer dan 90% van de gevallen wel. Ook wij zijn onderhevig aan drukke verkeer, onvoorziene omstandigheid bij vorige levering, ... Indien er vertraging is laten we dit uiteraard onmiddellijk weten.
  • Hoeveel kost het? Transportkost is 150 euro voor levering binnen 15km rond Aartselaar, vanaf 15km 0.75 euro/extra gereden km.
Willen jullie feestmateriaal en een springkasteel of attractie geleverd voor je feest? Dat kan!
Springkastelen en attracties worden niet samen geleverd met feestmateriaal omdat springkastelen steeds worden verhuurd aan prijs van 1 dag en feestmateriaal langer wordt voorzien.
Daarnaast zijn we zo georganiseerd dat het transport van springkastelen en van feestmateriaal strikt gescheiden wordt binnen ons bedrijf, zowel qua voertuigen als personeel.

Daarom:
  • Springkastelen en attracties worden de dag zelf geleverd en opgehaald.
  • Feestmateriaal wordt altijd 1 a 2 dagen voor huur geleverd en 1a 2 dagen later weer opgehaald. 
Dit houdt concreet in dat je apart transport betaald voor springkastelen en attracties en feestmateriaal. 
Wensen jullie toch dat alles een dag op voorhand geleverd wordt en een dag nadien opgehaald wordt?
Dan komt de prijs voor het springkasteel of attractie op 150% en betaal je slechts 1x transport (transport op afspraak 95 euro - standaard transport 60 euro).
Bij standaard levering: de bezorgmomenten van je bestelde artikelen worden enkele dagen voor levering ingepland. We informeren je minstens 2 dagen op voorhand via mail wanneer je ons kunt verwachten. Als onze chauffeurs richting jullie vertrekken laten ze weten wanneer ze ongeveer zullen aankomen.
Transport op afspraak: De levering en ophaling gebeuren binnen de range van twee uur die je hebt aangegeven. Voordat onze chauffeurs richting jullie vertrekken, nemen we nog telefonisch contact op (indien telefoonnummer is doorgegeven) met het richtuur. 
Ja hoor. Vermeld dit even bij opmerkingen bij je aanvraag. 

Wij leveren in heel België. Meestal leveren wij in Vlaanderen (Antwerpen, Mechelen, Gent,...) en Brussel maar ook op huwelijksfeesten in Wallonië kan je ons terugvinden.

Provincies waar wij leveren: 
  • Antwerpen
  • Vlaams-Brabant
  • Limburg
  • Oost-Vlaanderen
  • West-Vlaanderen
  • Brussel
  • Waals-Brabant
  • Henegouwen
  • Luik
  • Luxemburg
  • Namen
Dat we bij aankomst ons met een bestelwagen veilig en wettelijk kunnen parkeren op max 20 meter van een droge en veilige locatie dewelke ons bij aankomst onmiddelijk door een contactpersoons (wiens gsm-nummer is doorgegeven) ons ontvangt en de weg wijst.

Eventuele parkeerboetes zijn ten laste van de klant. Vanaf 5 minuten wachttijd rekenen we een toeslag aan.
Wij vragen voor levering de betaling uit te voeren. Dit kan via overschrijving met vermelding van projectnummer.
Je kan best je betaling 14 tot 7 dagen voor de huurperiode uitvoeren.
 
-Het is mogelijk om voor verhuur bestemde zaken bij Eventa Rent te reserveren. Bij het sluiten van de Overeenkomst wordt het tijdstip en de periode waarop de reservering betrekking heeft en waartegen de zaken voor de Huurder beschikbaar dienen te zijn, in onderling overleg bepaald en in de Overeenkomst vastgelegd. Indien de Huurder de gereserveerde zaken niet op het overeengekomen tijdstip en voor de overeengekomen periode afneemt, is de Huurder desondanks gehouden de volledige huurprijs te voldoen.
-Onverminderd het voorgaande, kan de Huurder de reservering vóór het tijdstip van de terbeschikkingstelling van de gehuurde zaak, Schriftelijk annuleren. De Huurder zal alsdan echter de navolgende vergoeding verschuldigd zijn:
 *60% van het netto Orderbedrag, wanneer de annulering plaatsvindt tussen de 59ste en 30ste dag vóór het tijdstip waarop de zaken aan de Huurder ter beschikking zouden worden gesteld;
 *70% van het netto Orderbedrag bij annulering tussen de 29ste en 10e dag vóór voornoemd tijdstip;
 *80% van het netto Orderbedrag bij annulering na de 10e dag vóór voornoemd tijdstip. 

Wil jij nog meer informatie over ons feestmateriaal? Bekijk zeker eens onze veelgestelde vragen